duminică, 20 martie 2016

Profesie si pasiune

Profesie si pasiune


Cel puţin măcar o dată în viaţă am vrut să ieşim în evidenţă. Fie în ochii societăţii, fie în ochii familiei,la locul de muncă sau la şcoală, ne-am dorit să fim remarcaţi. Am fost pregătiţi să facem acel ceva, să ieşim din tiparele noastre, ca să ne putem deosebi de ceilalţi. Am început să îi urmărim pe cei care au succes şi să îi copiem. Am ascultat cei mai mari oratori, şi am început să vorbim ca ei. Am ascultat cântăreţi cunoscuţi şi i-am imitat. Ne-am uitat la oamenii de afaceri şi le-am copiat planul de afacere sau modul de abordare. Am crezut că dacă ei acţionează aşa, am putea la fel de bine să o facem şi noi. Uneori, poate că am avut succes. Poate. Totuşi, nu am realizat că însăşi reuşita noastră, stă în originalitate. Cheia succesului stă aşezată în noi, trebuie doar să o găsim şi apoi să o folosim.

 Dacă încă nu ştii la ce te pricepi, dacă încă nu ţi-ai descoperit pasiunea şi oscilezi între o meserie sau alta, gândeşte-te că a sosit momentul să afli cine eşti tu şi de ce eşti pasionat.


Gândeşte-te la ce erai bun în copilărie.  Când eram copil, mie îmi plăcea să citesc. Orice prindeam în mână. Romane, cărţi de specialitate, poezii… nu conta. Ceea ce era important, era să am o carte în mână şi să mă “adâncesc” în ea. Îmi imaginam mereu că sunt personajul principal din acea carte, mă identificam cu el. Mai apoi, luam pixul în mână şi scriam. Scriam tot ce îmi trecea prin cap. Din păcate, nici o profesoară de română de-a mea nu a descoperit ascuns în mine acest talent. Altora le place să construiască. Îi vezi încă de micuţi cum zi de zi se joacă numai cu cuburile sau cu diferite obiecte din care construiesc. Sunt fel şi fel de indicii, pe care încă de mic copil le transmiţi. Aceea este pasiunea ta, iar dacă ai părinţi inteligenţi, cu siguranţă au regăsit-o în tine şi te-au ajutat să o valorifici.

Pasiunea ta, in folosul celorlalti – O pasiune incepe sa se contureze ca si profesie atunci cand aduce valoare adaugata in viata celorlalti, atunci cand viata lor devine mai usoara, mai sanatoasa, mai frumoasa, mai bogata prin ceea ce faci tu. Aceasta este modalitatea prin care pasiunea ta capata un sens, o utilitate. Iar oamenii care au nevoie de ceea ce faci tu vor fi unul dintre factorii care te va motiva sa continui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu